Vasketips!

29.07.2015 15:17

Nydelige lyse flisegulv er ikke fullt så flotte lenger med flekker! Hos meg tror jeg det var noen billige håndklær som har farget av på gulvet og nå er gode råd nødvendige om gulvet skal komme tilbake til gammel og god stand. Ikke minst fordi flekkene irriterer meg.

Nå har jeg tilbrakt timer med å skrubbe, og prøvd skikkelig sterke saker, men det som ser ut til å virke best er den merkelige blandingen eddik, sitron og bakepulver. Utrolig men sant! Dette tipset gjorde meg nysgjerrig på hva annet eddik kan brukes til, og det var jammen mye! Nå vil det alltid være en svær boks bakepulver og en flaske eddik i hus hjemme hos meg!

  • Kjøkken: 50/50 eddik og vann
  • Bad/toalett: 50/50 eddik og vann og ren eddik til dovasken
  • Avløpsåpner: 50/50 med eddik og bakepulver
  • Vindusvask og vask av dusjkabinett: 50/50 eddik og vann i sprutflaske
  • Rens av vannkoker: 50/50 eddik og vann
  • I hagen: Mot maur, ugress og mose
  • Rens av vaskemaskin: En flaske på kokeprogram
  • Luktfjerner: Eddik i skål