Våropprydding og mote

25.04.2019 12:57

Det er deilig å rydde om våren, jeg synes det er befriende å legge vekk vinterklær og samtidig ta en skikkelig gjennomgang i skuffer og skap. Jeg finner ofte klær og sko fra forrige vår som jeg faktisk hadde glemt at jeg har. En vinn-vinn situasjon der altså, det blir ryddig og jeg finner nye ting. Samtidig kan våren være litt kinkig økonomisk, sånn her i tiden rett før jeg får både feriepenger og kanskje litt penger tilbake på skatten. Jeg synes det er viktig å ikke la det legge en demper på stemningen, og jeg synes helt enkelt: søk forbrukslån uten sikkerhet. For min del føles det greit ut, jeg kan dra nytte av tilbud samtidig som jeg vet at jeg kan betale tilbake om ikke alt for lenge. Med det på plass kan jeg dessuten slippe å tenke på økonomien, og heller bruke kreativiteten min på det jeg elsker.

Men hva med vårmoten da...

Som jeg skrev fant jeg en del kule klær som passer nå til våren, men jeg må ha noe nytt. En ting jeg føler at jeg må kjøpe nytt hver vår, og som jeg tenker er helt greit å kjøpe, er sko. Uansett om jeg kjøper sko som er av god kvalitet synes jeg at sommersko sjeldent holder mer enn en sesong. Hvis de i det hele tatt overlevde sommeren i fjor, så ser de nesten alltid utrolig triste ut når jeg pakker de frem. Så nye sko er det som står øverst på listen over innkjøp nå om våren.

Lette plagg

Med noen fine sko på plass, da vil jeg gjerne kanskje ha et eller et par antrekk som er lette og fine å bruke om våren. Det blir varmt raskt, og det er deilig å for eksempel gå i skjørt eller en lett kjole igjen. Det som er fint med sommerplagg er at jeg synes det er lett å variere og mikse med andre plagg og tilbehør, som jeg har fra før. Sånn sett trenger det heller ikke å være så dyrt å holde seg litt oppdatert på vårmoten. Med noen få nye plagg kan du pynte opp andre antrekk du har også.